Ігрова індустрія переживає небувалий підйом. Ще б пак, замкнені, через коронавірус по домівках, люди шукають не тільки хліба, а й розваг. Кінотеатри та публічні місця часто недоступні, а ігри - те, що допомагає вбити нудьгу на кілька вечорів дешевші за, наприклад, вечірку в клубі.
У світлі останніх подій дуже цікава "війна обіцянок", що не на жарт розгорнулася між головними консольними анонсами сезону PS5 і XBox Series X – обидві повинні вийти до кінця року. Технічний бік цього протистояння вже встигли обсмоктати всі кому не лінь. Так, наприклад, у PS5 загальний показник 10,28 терафлопс а у XBox Series X - 12. У Майкрів на процесорі вище тактові частоти, у Соні – удвічі швидший SSD (що дасть швидке завантаження та відмальовку текстур рівнів).
Не терафлопсами єдиними. Головний полігон боротьби Sony та Microsoft
Однак, маркетологи обох компаній розуміють, що казуальні геймери грають не в терафлопси і технічні характеристики, а в ігри. І найзапекліша битва повинна відбутися за серця тих, кому важливий процес, а не фотореалізм та просунута графіка (яка, до слова, й на старих консолях була чудовою). Тому компанії підігрівають цікавість публіки анонсами нових сюжетних та геймплейних блокбастерів і обіцянками нових можливостей. Для тих, хто все ж буде обирати між платформами, найцікавішими будуть не самі тайтли, а глобальна стратегія обох компаній. Це буде ключовим моментом, щоб зробити усвідомлений вибір до кінця 2020.
Sony - багато ексклюзивів, вища якість проектів
Добре розуміючи, що демпінгувати Microsoft за цінами на приставки не вийде, СEO компанії наперед заявив, що нові консолі просто не можуть коштувати дешево. Так що ті, хто чекали ціни в 300-400 $ можуть видихнути, в реальності буде близько 600.
Перша презентація з анонсами проєктів на Sony PS5 відразу дала зрозуміти - графіка нового покоління відкладена "на потім". На перше місце японці ставлять якість і кількість тайтлів, пророблений сюжет, наявність сімейних, дитячих, спортивних найменувань.
Вже зрозуміло що ловити клієнта будуть саме на ексклюзиви, якими завжди славилася японська платформа. Саме тому The Last of US, як і Horizon Zero Down мають адаптувати на ПК, щоб показати світу: "подивіться, з PS5 ви можете грати в це відразу ж, а не 2-3 роки потому".
Зворотна сумісність. Так-так, Sony ніби як "обіцяли", але сказали, що реалізують "по можливості". Та й самим розробникам не зацікавлені робити подвійну роботу. Тому готуйтесь до того, що найкрутіші нові ігри для Sony пограти на PS4 Pro не вдасться. Треба ж якось продавати нову консоль.
Microsoft - задавимо ціною, хмарним-геймінгом і тактичним вичікуванням
Американський тенхногігант володіє значно більшими ресурсами ніж японці. І компанія не соромиться цим користуватися. Майкри посіли вичікувальну позицію і дбайливо підставляють плече всім, хто вагається між двома світами гравців.
Соні сказало що зворотної сумісності може не бути? Ганьба! Ми зробимо! І це при тому, що все що йде на XBox йде і на ПК (сумний смайлик);
Японці роблять консоль дорогою? Не проблема, ми почекаємо поки вони озвучать ціну і зробимо на 100 $ дешевше, просто тому що можемо;
Занадто дорогі ігри? У нас дешевше!
По части найменувань Майкрософт, схоже, поставить на середньо-бюджетні інді-проекти, усупереч Tripple A. І це може спрацювати, тому що блокбастери втрачають окупність через надмірні бюджети й тягу до вторинності (адже права на помилку немає). А в інді сегменті завжди є свіжі ідеї, але не вистачає грошей (які є у Microsoft).
Ще один козир "дрібном'яких" – хмарний сервіс. Game Pass до їх cloud-gaming платформі дешевший, а якість з'єднання та юзабіліті вище ніж у конкурентів. Таким чином, вони можуть відвоювати ще якусь кількість невибагливих гравців.
Що в підсумку обрати?
PS5 - якщо ви вже шанувальник їх платформи й хочете грати в усі прямо "під вихід", якщо вас цікавлять глибокі, максимально опрацьовані проекти і ексклюзиви Соні;
XBox series X - якщо хочете дешевше, більше інді-ігор, простий і доступний клауд-геймінг з новими тайтлами та повну сумісність з ПК.