NFC

 

NFC-технологія в останні роки особливо активно стала використовуватися в різних сферах нашого життя. Ви навіть можете не підозрювати, що є активним її користувачем. Мова йде про саме ту технологію, за допомогою якої ви можете оплачувати покупки в магазині через телефон. Але на цьому можливості її не обмежуються. Які в неї технічні особливості, чому вона дійсно безпечна для розрахункових операцій і як дозволяє заощадити бізнесу – про все це читайте в нашому матеріалі.

 

Зміст

  1. Що таке NFC та технічні характеристики технології

  2. Як перевірити, чи підтримує ваш пристрій NFC?

  3. Що таке NFC мітки?

  4. Переваги використання NFC для оплати покупок

  5. Способи використання NFC для бізнесу

 

Що таке NFC та технічні характеристики технології

 

NFC (Near Field Communication) – це технологія бездротового зв’язку, яка дозволяє обмінюватися даними на малих відстанях.  Near Field Communication (укр. «зв’язок на невеликих відстанях») працює на частоті 13,56 МГц з максимальним радіусом дії 10 см. Технологія має високу швидкість з’єднання пристроїв. Дані між ґаджетами передаються на швидкості від 106 за 424 кбіт/с.

 

Пристрій з підтримкою NFC може працювати в 3 режимах:

  1. Режим зчитування – пристрій зчитує інформацію з NFC-тегів.

  2. Одноранговий режим – два ґаджети з підтримкою NFC взаємодіють між собою, передаючи фото, відео, посилання, інформацію про налаштування Wi-Fi тощо. І для цього достатньо лише притулити пристрої один до одного.

  3. Режим «Емуляція карти» – ґаджет працює як безконтактна смарт-карта.

 

Як перевірити, чи підтримує ваш пристрій NFC?

 

Для того, щоб перевірити, чи має ваш смартфон або планшет NFC модуль, потрібно зробити наступне:

  1. Зайдіть в розділ «Налаштування».

  2. У розділі «Бездротові мережі» оберіть пункт «Ще».

  3. Якщо ваш ґаджет підтримує NFC, у відкритому переліку ви побачите однойменний пункт. Також в цьому переліку буде активатор функції обміну даними Android Beam.

функція обміну даними Android Beam.

Важливо знати! Android Beam – це функція, яка завдяки NFC технології дозволяє надсилати веб-сторінки, фото, відео, контакти та маршрути з одного Android пристрою на інший. Для цього необхідно, щоб на обох ґаджетах були увімкнені NFC та Android Beam, а екрани телефонів були розблоковані та активні. Відкрийте фото, веб-сторінку чи будь-який інший контент, який ви хочете надіслати. Прикладіть задні панелі пристроїв одна до одної. Коли з’єднання буде встановлено, пристрій подасть звуковий або вібросигнал, а зображення на екрані зменшиться. Ви побачите повідомлення «Натисніть, щоб передати дані». 1 клік і почнеться передача файлів. Тримати пристрої наближеними один до одного потрібно до тих пір, поки надсилаються дані.

 

Найпопулярніший девайс з вбудованим NFC модулем – це смартфон. Однак це не єдиний пристрій, який підтримує цю технологію. Такий модуль може бути вбудований в планшет, принтер, smart-годинник або навіть холодильник.

Технологія NFC підтримується ґаджетами, які мають чіп NFC та працюють на ОС Android 4.4 і вище. В смартфонах компанії Apple ця технологія стала доступна лише з iPhone 6.

 

Що таке NFC мітки?

 

NFC мітки невеликі за розміром і схожі на звичайнісінькі наліпки. На них ви можете записувати інформацію, яку здатен зчитати будь-який пристрій з NFC технологією. Мітка може бути виготовлена на паперовій або пластмасовій основі. Їх активно використовують за кордоном для організації системи «Розумний будинок». Наприклад, ви можете запрограмувати мітку «Час до сну». Наводячи на неї телефоном, ролети в кімнаті автоматично опустяться, а в телефоні активується будильник і беззвучний режим.

NFC мітки

Фото: Loxone Electronics

 

Переваги використання NFC для оплати покупок

 

Крім передачі даних за допомогою Android Beam, ми також згадували про можливість оплати покупок за допомогою вашого смартфона або смарт-годинника. Розповімо детальніше про переваги таких NFC платежів.

Попри упередження на кшталт «хакери вкрадуть гроші з моєї картки» – це дійсно цілком безпечний і зручний спосіб оплати. Все завдяки технічним особливостям технології. Перехопити сигнал просто неможливо, адже радіус дії Near Field Communication всього 10 см. Окей, дозволимо собі пофантазувати, що ви не помітите впритул наближену до вас людину, яка зчитує інформацію з вашого пристрою своїм ґаджетом. Але і в цій ситуації зловмисник не отримує нічого, окрім розчарування і, можливо, відтоптаних ніг. Все тому, що під час оплати ваші персональні дані захищені. Термінал отримує лише цифрові коди платіжних операцій без інформації про номер картки чи ім’я її власника.

Або уявіть ситуацію: ви вистояли довгу чергу в супермаркеті, нарешті касир озвучує вам суму до оплати, ви дістаєте банківську картку і розумієте, що саме на цій картці нульовий залишок, а іншу ви забули вдома. Залишається лише фантазувати щодо подальших сценаріїв розвитку ситуації. Однак якщо ви користуєтесь NFC-ґаджетом, ви в кілька кліків зміните основну картку в Google Pay та без проблем розрахуєтесь за свої покупки.

NFC для оплати покупок

Ця технологія полегшує ваше пересування під час мандрівок Європою. Муніципалітетні системи транспорту у тій же Чехії та Польщі більш розвинені, ніж в Україні. Вам не потрібно буде шукати місцеві аналоги жовтобоких «Богданів» та пункти обміну валюти. З NFC-ґаджетом ви можете оплатити проїзд через спеціальний валідатор, а через NFC мітки дізнаєтесь графік руху транспорту і вивчите цікаві туристичні маршрути.

 

Способи використання NFC для бізнесу

 

В мережі можна знайти десятки матеріалів про те, як ця технологія полегшує повсякденне життя окремих людей, та зовсім мало розповідається про можливості для бізнесу. І це дарма.

 

NFC для розрахунків

NFC для розрахунків

Фото: прес-служба Ощадбанку

 

Все більше людей обирають безготівкову оплату покупок замість клопотів з готівкою. За даними НБУ, в I кварталі 2019 року 8 з 10 операцій з платіжною карткою були безготівковими. З розвитком інфраструктури терміналів в невеликих населених пунктах цей показник лише зростатиме. Тому бізнес, який не хоче втрачати клієнтів, має подбати про можливість безготівкового розрахунку. Для цього можна почати використовувати свій смартфон на базі Android з NFC-модулем як термінал. В Україні існує 2 варіанти, як це втілити в життя.

 

  1. Підприємці, які є клієнтам Ощадбанку, можуть скористатися його спільною розробкою з Visa – сервісом Tap to Phone. Алгоритм роботи простий та зрозумілий: клієнт встановлює на телефон спеціальний додаток, який пов'язаний з його рахунками. Покупець може оплатити покупку через такий «мобільний термінал» банківською карткою або телефоном за допомогою системи мобільних платежів (Google Pay, Apple Pay).

  2. Для тих, хто є клієнтами інших банків, доступна альтернатива – платіжний сервіс FONDY. Для підключення вам потрібно пройти стандартну процедуру реєстрації, дочекатися перевірки ваших документів і все – ви можете користуватися додатком FONDY. Сценарій дій аналогічний, що й з Tap to Phone.

 

Обидва варіанти дозволяють зекономити на купівлі mPOS та POS-обладнання. Це особливо актуально для малого та середнього бізнесу.

 

NFC та маркетинг

 

Поки в смітниках поблизу українських магазинів збираються гори з флаєрів з акційними пропозиціями, у магазинах США активно використовують постери з NFC мітками.

NFC та маркетинг

Приклад використання постера з Near Field Communication в магазині в Санта-Кларі (Каліфорнія, США)

 

Для отримання купона на знижку покупцю достатньо просканувати NFC тег і під час розрахунку показати його касиру з телефона. Це не тільки більш екологічний варіант використання ресурсів, а й спосіб економії для власників бізнесу. Для розповсюдження інформації про акцію через такий розумний постер, вам потрібно:

  1. Розробити макет постера та надрукувати його. Варто зауважити, що тираж за таких умов буде в рази менший, ніж при використанні флаєрів.

  2. За допомогою вашого смартфона, спеціального телефонного додатка та NFC наліпки запрограмувати мітки інформацією про акцію. У Google Play є безліч додатків з таким функціоналом. Всі вони безкоштовні та прості в роботі. Крім того, за допомогою цього ж додатка ви можете стерти старі дані з мітки, записати нові і використати мітку заново для передачі даних.

  3. Причепити постери в людному місці.

 

Традиційна роздача флаєрів з кожним роком стає все менш ефективним інструментом маркетингу. Ви платите за папірці, 90 % яких відправляться в смітник. NFC-постер натомість дозволяє зацікавити потенційних покупців нестандартним маркетинговим рішенням. Крім того, ви можете зберегти в NFC тегах UTM мітки. Проаналізувавши результати взаємодії клієнтів через соцмережі, сайт та такий постер, ви зможете ефективніше розподілити кошти маркетингового бюджету.

 

Ця технологія останні кілька років активно використовується відомими компаніями як відмінний інструмент креативних маркетингових кампаній. І ось лише кілька яскравих прикладів.

 

Кейс використання NFC від Samsung

 

Найкращий спосіб продемонструвати переваги смартфона, який передає дані по NFC – показати його в дії. Це компанія Samsung і зробила в рекламній кампанії 2012 року, презентуючи Samsung Galaxy S III. Постери з інтригуючими написами «Я маю пісню для тебе» та «Я маю історію для тебе» з’явилися в 8 великих американських містах. Моделі з постерів пропонували перехожим завантажити ексклюзивну книжку або пісню, піднісши свій смартфон до мітки на постері. Результати кампанії вражаючі – 1,4 млрд взаємодій та десятки публікацій у ЗМІ.

Кейс використання NFC від Samsung _ фото 1

Кейс використання NFC від Samsung _ фото 2

Офіційні постери кампанії

 

Кейс використання NFC від McDonald's

 

В 2012 році один із закладів мережі запустив рекламну кампанію Happy Table. З розвитком індустрії мобільних дитячих ігор перед брендом постало завдання, як привернути увагу дітлахів до традиційних наборів Happy Meal з пластмасовими іграшками. Команда McDonald's розробила інтерактивну гру, в якій завдяки NFC міткам та смартфону іграшки Happy Meal ожили. Спочатку такий стіл для гри був лише в одному закладі в Сінгапурі. Після отримання позитивного фідбеку від користувачів заклади мережі в інших країнах також перетворили звичайні дерев’яні столи в поля для гри.

Кейс використання NFC від McDonald's _ фото 1

Кейс використання NFC від McDonald's _ фото 2

Уривок із відео кампанії

 

Near Field Communication – це технологія сучасності, яка робить повсякдення комфортнішим, а професійну діяльність в багатьох галузях – ефективнішою. В минулому році Україна обігнала Канаду та Польщу за темпами росту NFC-транзакцій. Перед бізнесом така статистика ставить нові виклики, а пересічних користувачів вчить бути гнучкими до змін. Ознайомтеся з асортиментом смартфонів, смарт-годинників та планшетів, які підтримують NFC, в інтернет-магазині ITbox та відчуйте переваги цієї технології на власному досвіді.